Društvo za oblikovanje održivog razvoja u Osnovnoj školi Lovre pl. Matačića provodi projekt „Moja učinkovita škola 7“. Projekt se provodi uz financijsku potporu Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša Grada Zagreba od 1. travnja do 31. prosinca 2021. godine, a cilj projekta je učenicima još učinkovitije približiti teme vezane uz klimatske promjene upotrebom edukativnih igara

U okviru projekta „Moja učinkovita škola 7“, DOOR je proveo kratko istraživanje među nastavnicima i učenicima koji su sudjelovali na predavanjima u sklopu provedbe prošlogodišnjeg projekta „Moja učinkovita škola 6“.  Cilj kratkog istraživanja je istražiti učinak koji je projekt „Moja učinkovita škola 6“ imao na učenike i nastavnike; konkretnije što su naučili, što ih je najviše zainteresiralo te na koje načine možemo mladima učinkovitije približiti teme poput održive energije, globalnog zagrijavanja, stakleničkih plinova, smanjenja vlastitog ugljičnog otiska i ublažavanja klimatskih promjena.

U ovom kratkom istraživanju sudjelovali su učenici od 5. do 7. razreda. Svi učenici su potvrdili da je predavanje bilo zanimljivo, da su naučili nešto novo i da sada znaju više o navedenim temama, pri čemu se 80% učenika izjasnilo da želi znati više o tim temama, 92% bi preporučilo predavanje još nekome, 76% ih je nakon predavanja razgovaralo sa svojim prijateljima ili roditeljima o navedenim temama, a 48% ih je nakon predavanja otišlo potražiti više informacija o tim temama.

Teme koje su im bile najviše zanimljive na predavanjima su:

Njih 64% je izjavilo da je bilo zainteresirano za navedene teme prije predavanja, ali da su im i nakon predavanja te teme postale još zanimljivije. O temama vezanim za klimatske promjene učenici su se informirali na sljedeće načine:

Na pitanje: „Na što bih upozorio/la prijatelje/roditelje s obzirom na to što si naučio/la na predavanju?“ najviše učenika je odgovorilo da bi ih upozorilo na onečišćenje okoliša te posljedice klimatskih promjena i odgovorno ponašanje prema prirodi. Učenicu su naveli i da bi im poručili da moraju smanjiti vlastiti ugljični otisak, razvrstavati i reciklirati otpad te što manje trošiti energiju. Posebno je zanimljivo da bi učenici preporučili drugima da moraju biti više zainteresirani za te teme. Upozorili bi ih na infektivne bolesti na putovanjima u toplije krajeve, da što manje koriste automobile, da ne kupuju previše te da koriste manje plastičnih vrećica (ili da ih uopće ne koriste), kao i da manje troše vodu, ali i da više paze kako se obraćaju Zemlji jer ona sve više obolijeva zbog lošeg ljudskog postupanja.

Nakon održanih predavanja u sklopu projekta „Moja učinkovita škola 6“ učenici su primijenili stečeno znanje pomaganjem u očuvanju okoliša i prirode odvajanjem i recikliranjem otpada u kući i parkovima, zamjenom plastičnih vrećica platnenim te odvajanjem ostatka voća i povrća u kompost. Pomagali su i u ublažavanju klimatskih promjena smanjenom potrošnjom vode i električne energije te bicikliranjem i konzumiranjem manje količine mesa kako bi smanjili emisije stakleničkih plinova.

Nastavnici su također većinom zadovoljni predavanjima te smatraju da su zanimljiva i korisna, ali i da teme poput ‘Oblici energije u mojem domu’, ‘Kako smanjiti potrošnju energije?, ‘Kako ja mogu pomoći u smanjenju klimatskih promjena?’, ‘Globalno zagrijavanje i staklenički plinovi’ i ‘Prilagodba klimatskim promjenama’ trebaju biti više zastupljene u školskom programu.

Za učinkovitije usvajanje znanja predlažu da bude više svakodnevnih primjera iz života učenika te da se iste češće održavaju, uključujući i praktične radionice na istu temu, služenje multimedijskim sadržajima, posebno kratkim videozapisima o klimatskim promjenama i svakodnevnim štetnim navikama koje utječu na klimatske promjene, te brošurama.