Europska investicijska banka (EIB) provodi anketu o klimi za razdoblje 2021. – 2022. te u prvom dijelu upitnika istražuje stajališta građana o klimatskim promjenama u svijetu. Rezultati su pokazali pomake u ponašanju pojedinaca ističući da su se ljudi svih dobnih skupina u svojem svakodnevnom životu spremni još snažnije založiti za ublažavanje klimatskih promjena. U nastavku pogledajte rezultate o ponašanju građana i mjere koje poduzimaju u borbi protiv klimatskih promjena u Hrvatskoj:

  • 6% Hrvata (78% Europljana) smatra da čine sve što im je u moći kako bi se u svakodnevnom životu borili protiv klimatskih promjena, ali većina ih ne vjeruje da tako postupaju i njihovi sunarodnjaci;
  • 73% Hrvata (67% Europljana) koji razmišljaju o nabavi automobila navodi da bi se pri sljedećoj kupnji odlučili ili za hibridno ili za električno vozilo (za hibridno 36%, a za električno vozilo 37%), dok bi ih se 27% i dalje opredijelilo za benzinca ili dizelaša;
  • 62% Hrvata (69% Europljana) navodi da pri izboru odredišta za godišnji odmor razmišlja o klimatskim promjenama;
  • 43% mladih Hrvata (54% Europljana) razmišlja o klimatskim promjenama kad traži posao i
  • 40% mladih Hrvata (54% Europljana) već sad kupuje rabljenu odjeću umjesto nove.

Odabir automobila

Slično razmišljanje kao kod hrvatskih građana kod nabave novog automobila imaju Mađari (72%) i Slovenci (71%), dok su Austrijanci (51 %) i Česi (48 %) manje skloniji da se pri sljedećoj kupnji odluče za hibridno ili električno vozilo. S obzirom na kupnju benzinskog ili dizelskog vozila, Austrijanci (49%) i Česi (52%) su više zainteresirani u odnosu na Hrvate, Mađare (28%) i Slovence (29%).

Europljani su najskloniji hibridnim vozilima (39%), dok su im benzinska i dizelska vozila na drugom mjestu (33%), a električna na trećem (28%).

Kinezi su više zainteresirani da njihovo novo vozilo bude električno (44%), a Amerikanci hibridno (38%) pa benzinsko ili dizelsko (33%), a tek onda električno vozilo (29%).

Klimatske promjene i godišnji odmor

Čak 64% Hrvata mlađih od 30 godina navodi da pri izboru odredišta za godišnji odmor razmišlja o klimatskim promjenama. Međutim, više od trećine mladih ispitanika (35% u odnosu na 20% ispitanika u dobi od 30 do 64 godine odnosno 16% onih u dobi od 65 godina i starijih) navodi da će 2022. na godišnji odmor putovati zrakoplovom. Tek petina mladih ispitanika (19% u odnosu na 9 % ispitanika u dobi od 30 do 64 godine odnosno 10% onih u dobi od 65 godina i starijih) navodi da će putovati zrakoplovom do nekog dalekog odredišta.

Kupnja odjeće i potraga za poslom

Rabljenu odjeću kupuje 33 % Hrvata (39% žena i 26% muškaraca) što je devet postotnih bodova ispod prosjeka EU-a.

Kod potrage za poslom 40 % Hrvata razmišlja o klimatskim promjenama, a u dobi od 15 do 29 godina njih 43%.

Također treba naglasiti da 44 % Hrvata razmišlja o klimatskim promjenama kad bira banku ili ulaže svoju ušteđevinu.

Izvor teksta: https://www.eib.org/en/press/all/2022-034-when-shopping-for-a-new-car-the-vast-majority-of-croatians-say-they-will-opt-for-a-hybrid-or-electric-vehicle?lang=hr

Izvor slike: Freepik